czwartek, 17 lipca 2014

{z cyklu} NATCHNIONY CZWARTEK: TARTA Z MASCARPONE I OWOCAMI

Bonjour.
Trzy tygodnie temu utworzyłam sobie folder "dzisiaj do przejrzenia" i tam wrzuciłam na szybko zdjęcia, by je wieczorem sklasyfikować, opisać lub wyrzucić. Tak, minęły 3 tygodnie, w folderze mam już 985 zdjęć i nie wiem, kiedy nastąpi to tytułowe "dzisiaj" ;). Zaczęłam jednak przeglądać pierwszą setkę zdjęć i trafiłam na fotki, które zrobiłam specjalnie dla OSOWIAŁEJ SOWY , która poprosiła mnie o przepis. 
W związku z tym, że teraz soboty mam wolne od bloga, bo wciąż gdzieś jeździmy, pomyślałam zatem, że dzisiaj Was natchnę kulinarnie...
Przepis niezwykle prosty. Inspirowany przepisem z KWESTII SMAKU.



TATRA Z MASCARPONE I OWOCAMI

CIASTO:
Ja kupuję gotowe, nie mrożone. Jest doskonałe, ale nie wiem, czy w Polsce dostępne. 
Można zrobić je samemu:

200 g mąki;
 1-2  łyżki cukru; 
100 g zimnego masła;
1 jajko;
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

KREM:
1/2 kg sera mascarpone, schłodzonego;
1/2 szklanki śmietanki kremowej 30%, bardzo zimnej;
3 łyżki cukru pudru ( ja używam syropu z agawy i leję "na oko" znaczy do miski);
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii;

OWOCE:
 maliny;
 jagody;
 truskawki;
 jeżyny;
Jeżeli mamy gotowe ciasto:  należy je wyciągnąć na 10 minut przed włożeniem do piekarnika, który rozgrzewamy do 180 st. Rozwałkować ciasto, wyłożyć nim tartownicę. Podziurkować.  Następnie nałożyć papier do pieczenia i zasypać  kulkami ceramicznymi lub grochem, fasolą, ryżem. Piec 15 min. Ściągnąć papier z obciążeniem i jeszcze piec 5-10 min. Zostawić do wystygnięcia.

Gdy gotowego ciasta nie mamy: Przesiać mąkę, cukier puder. Pokroić na kawałki masło. Wszystkie składniki wymieszać mikserem, ale nie na gładką masę. Tylko by były grudki. Następnie dodać jajko oraz wanilię i zmiksować do połączenia się składników ( ja to robiłam zawsze ręcznie). Ulepić kulę z ciasta, zawinąć w przeźroczystą folię i włożyć do lodówki na ok. 1/2 godziny.Po tym czasie ciasto rozwałkować i uczynić jak w przypadku ciasta gotowego. 




Krem: Ubić na sztywną pianę kremówkę.Ser mascarpone wymieszać z cukrem i wanilią, a następnie połączyć z kremówką. Nałożyć na ciasto. Całość posypujemy owocami tuż przed podaniem, by sok nie rozmiękczył ciasta i kremu




Smacznego i do widzenia się z Państwem,
Jagodzianka.

8 komentarzy:

  1. fajna tarta a te kulik ceramiczne super !
    a napisz jeszcze prosze 1/2 serka tego co ma 250 ,400 czy 500 gram ?
    pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. a kiedys kupiłam zamiast francuskiego przez przypadek kruche i nieswiadoma zrobiłam słoneczna zapiekanke http://avrea.blogspot.com/2014/04/sodka.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogromne dzięki!
    Akurat mam maliny i jagody ;) wyślę tylko chłopaków po serek i śmietanę i będziemy się zajadać :)))
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany ! Co za smakowitosci ! Chetnie sporobuje , cudnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ pysznie wygląda... Aż ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń