sobota, 23 marca 2013

JAJCARSKI TYDZIEŃ - DZIEŃ SZÓSTY: KARTKA Z JAJEM oraz GALERIA CZ. II


Bonjour.
Dzisiaj z opóźnieniem piszę ten post, ale wiosna już u nas taka, że czuję ją już całą sobą i musiałam popędzić do sklepu, by zakupić kwiaty, więc zaraz zmykam do ogrodu, ale najpierw... 
Chciałabym Wam dziś pokazać, jak szybko zrobić taką niestandardową kartkę... z jajem, oczywiście. 

Do pracy potrzebujemy papier do scrapbookingu. Może być on jednostronny. Ja wycięłam  sobie prostokąt o wymiarze 30,5 cm x 10 cm. Dłuższy bok  dzielimy na 3 równe części zostawiając jednocześnie pasek  0,5 - 1 cm.

W moim przypadku wybrałam kwadraty o długości 10 cm. Następnie kostką introligatorską zaginamy papier.

Tak powstały nam trzy kwadraty 10X10 cm i paseczek 10X0,5cm

Następnie zaginamy nasze kwadraty. Ta ciemna strona papieru będzie moją bazą do ozdabiania.
Traz będzie potrzebny nam kawałek folii. Ja wzięłam reklamówkę i wycięłam pasek o szerokości ok. 8 cm. Przekładamy ten pasek przez pierwszy kwadrat. Dość mocno oplatam folię, ale tak, by umożliwić jej przesuwanie się. Następnie sklejamy. Jeśli to jest taśma obustronnie klejąca, proponuję, aby przykleić ją u dołu naszej kartki.
Kolejny etap, to stworzenie dwóch kartoników, które będą nam służyły, jak miejsce do napisania życzeń czy też ozdobienia jakimś rysunkiem, bądź stempelkiem. Powinny one być minimalnie węższe od naszych kwadracików. Moje mają wymiar 9,5 cm szerokości i 10 cm długości. Warto użyć tutaj już papieru obustronnie ozdobionego. Ponieważ ja zdecydowałam się na ciemny brąz, dodatkowo nakleiłam dwa mniejsze kartoniki z kremowego papieru wizytówkowego. Na nich umieszczę życzenia.
Teraz najtrudniejszy etap. Gdy całkowicie rozłożymy kartkę, na tej białej stronie (nazwijmy ją wewnętrzną) nakładamy klej na spodnią część kartonika i TYLKO na jego dolnej krawędzi. Pamiętajmy, by klej (taśma dwustronnie klejąca) nie wychodził poza folię. Kartonik ma być przyklejony jedynie do folii.
Składamy nasz kwadracik naszej bazy do środka i naklejamy kolejny kartonik. Tym razem taśmę naklejamy na górną jego część z przodu tegoż kartonika i naklejmy - także TYLKO na folię.
Ja dodatkowo nakleiłam taką zakładkę na kartonik, by ułatwić jego odsuwanie.


Teraz ozdabiamy środkowy kwadracik naszej kartki, który będzie przodem.
Pamiętajcie, że musi być to z tej strony, z, z której będą "przody" kartoników.
Dodatkowo pokolorowałam kredkami akwarelowymi odbite stempelkiem jajuszka,bo przecież to kartka z jajem i violà! Kartka rozsuwana gotowa!





 GALERIA WYDMUSZEK CZ. II
Nie ukrywam, że tworząc tę wydmuszkę, inspirowałam się pracami Asket.
Jaja są oczywiście cały czas lakierowane, by uzyskały gładkość - szczególnie te z użyciem papieru do decoupage.


Pozdrawiam serdecznie i słonecznej niedzieli życzę.
Zapraszam jutro  - będzie słodk!
Jagodzianka.

14 komentarzy:

  1. Karteczka super ale te Twoje wydmuszki nie mają sobie równych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa. Muszę jednak stwierdzić z przykrością, że widziałam wydmuszki innych dziewczyn i są doprawdy o niebo piękniejsze ;) Ale miło słyszeć takie ciepłe słowa i za nie bardzo dziękuję!

      Usuń
  2. Te Twoje wydmuszki są cudowne! Patrzę na nie jak zahipnotyzowana :) Karteczka też jest jajcarska ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za tutek.Mam nadzieję,że w wolnej chwili zwalczę temat.
    Jajusia cudne,kolorowe !Masz milion pomysłów na każdą rzecz.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę zatem wolnej chwili, bo to fajna zabawa ;)

      Pomysłów mam ,tylko już trochę z sił opadam... Noce zarwane... Ale chyba jeszcze kilka jajuszek zrobię;)

      Usuń
  4. Pracuś z Ciebie, podziwiam! Ciekawe, czy na jutro szykujesz ciasteczkowe jajca? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasteczka jajeczkowe zrobione;) I coś jeszcze dodałam ;)

      Usuń
  5. Zachwycam się wszystkimi Twoimi pracami! :))

    Poza tym, nominowałam Cię do zabawy pt. Liebster Blog Award. Wpadnij do mnie i zobacz o co chodzi, a jeśli się spodoba, weź udział :)

    Buźka, cooknlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję. Na pewno zajrzę, zabawę znam, bo już kilka razy byłam nominowana. Zrobię to pod koniec tygodnia, bo ise nie wyrabiam ;)

      Bisous!

      Usuń
  6. Jesteś niesamowita kobieto :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczne wydmuszki :) Kartka też świetne, bardzo podoba mi się ta forma :) koniecznie muszę wypróbować :) a skąd masz matę? Ma ładny kolor, a ja wszędzie natrafiam na same zielone, a ja zielonego nie cierpię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz a ja mam małą niebieską i teraz tę dużą. Ale ją akurat kupiłam w Genewie...

      Usuń